Zon, zee, ziekenhuis

5 maart 2020 - Torremolinos, Spanje

Hoii allemaal!

De tijd vliegt hier en dat maakt dat er al weer veel gebeurd is. Het weekendje Madrid was erg gezellig met elkaar en veel (gebouwen) gezien daar. Toen we de volgende dag aan stage wilde beginnen bleken de afdelingen vol te zitten met stagiaires, maar gelukkig bleken er nog wat artsen te zijn waar we consulten mee mochten lopen.

Niet elke arts was daar blij mee, dus belandde ik uiteindelijk die week op de dialyse; waar ik me als eerst begon voor te stellen en halverwege afgekapt werd, omdat ik ook wel gewoon Nederlands kon gaan praten met haar!

Op dit moment is de OK de plek waar ik stage loop en daar heb ik het onwijs naar mijn zin! Verschillende operaties al mee mogen kijken: o.a. een ooglidcorrectie, schouder-/heupfractuur, staartoperaties, het verwijderen van artrose in de voet, galblaasverwijdering en wat plastische chirurgie, maar dat heeft mijn interesse niet.

Het allerfijnst is daaro dat de pakken altijd 2 keer zo groot zijn dan dat ik zelf ben. Gelukkig is oversized in de mode.

Afgelopen week hebben we ook nog op het strand kunnen ontbijten en hebben docenten ons bezocht, wat erg gezellig was! Zij hebben nu gezien hoe en waar we werken en hoe we met ons allerbeste Spaans communiceren! We kwamen een collega tegen in het ziekenhuis die vol lof over ons zat te vertellen en toen we na afloop aan elkaar vroegen: 'heb jij met haar gewerkt?', bleek dat niemand haar ooit nog had gezien, maar altijd leuk om te horen natuurlijk!

Het communiceren gaat hier prima met de Spaanse taal! Zelf spreken is altijd lastiger, maar gesprekken verstaan is niet meer zo ingewikkeld als in het begin.

Vorige week vrijdag was het de dag van Andalusië en dat betekend een feestdag! Wat voor ons ook een feestdag was, omdat jongeren dan vrij zijn! Wij hadden bedacht om dan ook de boodschappen te gaan doen, aangezien al het wasmiddel op was en het avondeten moesten we ook nog halen.

Blijken hier ALLE supermarkten dicht te zitten op zo'n feestdag! Gelukkig was het strand wel open en hebben we daar liggen bakken en het avondeten is ook nog goed gekomen.

Het wasmiddel niet. Ja, dat was erg belangrijk voor ons op dat moment. Jullie hebben dan wel buien regen, maar die hadden wij ook. Alleen dan erg plaatselijk, want het was alleen onder in het keukenkastje en vervolgens in de gehele keuken.

Ondertussen lijkt dat ook opgelost te zijn en gaan we weer lekker verder met verslagen maken, lachen, genieten van de zon, stage lopen en alles wat we beleven!

Liefs!

1. Marjan:
    5 maart 2020
    Wauw, toch leuk dat een collega waar je niet mee werkt, toch zo goed weet dat jullie goed zijn ;-)
  2. Geke ter Maat:
    5 maart 2020
    Fijn dat jij het naar je zin hebt .Groeten ook van Johan en de rest
  3. Anja Vuijk-Bas:
    5 maart 2020
    Wat een leuk verhaal weer, Lidian! En dat oversized pak staat je goed!😂😂 Fijne stage periode verder
  4. Grietje:
    7 maart 2020
    Hoi mijn dochter, leuk om je te volgen. Succes verder en geniet. Dat zal vast wel lukken!
    groetjes