Bijnaa

25 januari 2020 - Torremolinos, Spanje

Hoihoii luitjes,

Hier een laatste bericht voordat de stage beginnen gaat. Ik heb er onwijs veel zin in en ben benieuwd hoe het zal gaan, op welke afdeling ik kom en hoe de collega's zijn. Ik hoop dat ze een beetje Engels kunnen, anders wordt translate (nog meer) mijn grote vriend! Ondertussen ben ik zelf ook al bezig met het leren van Spaans en dat gaat best prima.

Totdat je een echt gesprek voeren moet.

Zoals bij de groenteboer. Bij die beste man hebben we al zoveel flaters geslagen dat het bijna gênant is om nog de groentes te halen daar, maar toe maar. Over een halfjaartje vliegen we toch weer weg.

Afgelopen week heb ik voor het eerst een rondje gefietst door Torremolinos (zie filmpje). Mijn haar is binnen een mum van tijd droog als ik er de berg mee af fiets, alleen als ik er weer op moet fietsen wordt dat een ander verhaal.

Je fietst hier trouwens gewoon midden tussen de auto's! Schijnt normaal te zijn hiero. Of nouja normaal; er fietst bijna niemand hier, maar toch zit de fietsenmaker om de hoek, dus dat is top voor zachte bandjes!

Als je denkt: 'oh wat zit die Lidian daar toch lekker in het zonnetje' kun je dat ook weer uit je hoofd zetten, omdat het deze week alleen maar regen, regen en nog eens regen was overdag met 's nachts grote klappers van het onweer! Gelukkig is de wind wel afgezakt en lig ik dus alleen nog wakker van het onweer 's nachts en zo nu en dan iemand die zijn hond roept.

En nog gelukkiger is dat het vanaf morgen weer bijna 20 graden wordt! Tot zover het weerbericht.

Gisteren zijn we een dagje naar Malaga geweest. Toen wij vorige week mijn fiets op gingen halen daar, waren wij Malaga al een beetje ingelopen en zagen wij een groot winkelcentra (werden we erg vrolijk van natuurlijk), maar niet veel meer en aangezien het donker was, dachten we dat het daaraan lag. Gisteren die kant maar weer op gegaan en het enigste wat we tegen kwamen was nog een winkelcentra! En leuke parkjes, muurtjes, etc als je goed liep.

Ik dacht, nou als dit Malaga zijn mag, dan kan ik net zo goed in Wezep rond stappen. Heb ik er ook nog een Hema bij (ja, die mis ik wel een beetje).

Totdat wij erachter kwamen, aan het eind van de dag natuurlijk, dat wij het centrum van Malaga helemaal niet in zijn geweest, maar slechts een wijkje ernaast...

Dus binnenkort Malaga nog maar eens bezoeken dan!

Update over de stroom:

Dat wordt geregeld door onze lieve huisbazin, dus dat is binnenkort ook over als goed is! Ik voel me trouwens al wel een halve elektricien, aangezien ik nu eindelijk weet hoe zo'n meterkast werkt!

Bueno fin de samaña!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjan:
    26 januari 2020
    Leuk om te lezen! Grappig ook.
    Check, leerdoel: weten hoe een meterkast werkt, ook weer gehaald 😊
  2. Moms:
    27 januari 2020
    Was het gebakje lekker
  3. Dinie Baan:
    28 januari 2020
    Ha Lidian, een blog, wat leuk:) Veel succes!
    Kan ik ergens melden dat ik je wil volgen?
  4. Dinie Baan:
    28 januari 2020
    Ha Lidian,, even de eerste berichten van je gelezen en ik heb mij aangemeld;)