La primera semana

18 januari 2020 - Torremolinos, Spanje

Vorige week haalde ik nu mijn kanarie gele koffer van de band af om in de taxi te stappen en nu zit ik hier alweer een week! Ik kan je zeggen dat het hard gaat, voor mijn gevoel zou ik hier ook al wel een maand kunnen zitten namelijk.

We hebben afgelopen dagen rustig aangedaan, omdat we nog al moe waren. Wat er wel allemaal gebeurd is dat de keuken blauw heeft gestaan en dat brengt hier nog al een groot risico met zich mee, omdat de keuken hier zich erg snel opwarmt. Gelukkig ging het brandalarm niet af en hebben we van onze kipburgers kunnen genieten.

Wel in het donker uiteraard, want de stroom valt hier nog steeds uit. En dat altijd als wij aan het koken zijn... Geen idee of het aan ons ligt, maar de buurman zegt (nog steeds) dat hij een mannetje hiervoor bellen gaat. Dus dat zal wel een keer in orde komen.

Donderdagavond heb ik mijn (race)fiets opgehaald in Malaga en dat was nog al een ding om hem in de lift te krijgen, want er passen net 3 mensen in de lift als je geluk hebt. Buiten laten staan is hier geen optie, want dan kun je hem beter ook gelijk uitzwaaien! Gelukkig kwam er een andere bewoner ook net binnen en die heeft geholpen om dat ding in de lift te zetten en om hem er weer uit te krijgen. Voor nu staat die dus veilig op het balkon!

We eten hier goed (speciaal voor mam vermeld ik dit even) en het appartement begint ook steeds meer als thuis te voelen! Wel is het nog erg wennen al die geluiden van buiten, want ook al zitten we hier 11 hoog; het klinkt alsof al die geluiden zich op het balkon afspelen.

Maar ja, nu was ik ook alleen het horen van koeien gewent natuurlijk.

Tussendoor ben ik nog bezig met het bijspijkeren van mijn Spaans, een foto muurtje heb ik nog gemaakt, het doen van de boodschappen enzo en genieten van de omgeving hier natuurlijk! Dat is tegelijkertijd ook mijn achtertuintje trouwens!

Nou dat was het voor nu weer even. Fijn weekend verder allemaal y saludos!

1. Anja Vuijk-Bas:
    18 januari 2020
    Ha Lidian,
    Wat een leuk verhaal. Ik zie het voor me: de keuken blauw van de rook! En dan die fiets🚲. Wanneer gaat de stage beginnen? Wat een prachtige omgeving🏖. Succes verder. Groetjes, Anja
  2. Lia:
    19 januari 2020
    Klikt allemaal goed Lidian. Op naar week 2!